Actualitat política de Sant Feliu de Guíxols

Inici/ Societat/ Proposem l'ampliació del CAP per fer més diagnòstics i tractaments sense ma...

Proposem l'ampliació del CAP per fer més diagnòstics i tractaments sense marxar de Sant Feliu
Junts

Proposem l'ampliació del CAP per fer més diagnòstics i tractaments sense marxar de Sant Feliu

L'Ajuntament instarà a la Generalitat a reforçar i ampliar el CAP de Sant Feliu de Guíxols. La salut dels ganxons no pot continuar esperant.

El ple va aprovar ahir la proposta que el nostre grup municipal va presentar per tal que l’Ajuntament reclami formalment a la Generalitat una ampliació dels serveis i dels recursos del Centre d'Atenció Primària (CAP) de Sant Feliu de Guíxols.

Intervenció del portaveu, Toni Carrión al Ple municipal:

Per a Junts, la salut és un dels serveis públics més importants i alerta de que milers de veïns es veuen obligats a desplaçar-se fins a l'Hospital de Palamós per fer proves mèdiques i tractaments que es podrien fer perfectament al mateix CAP amb una inversió assumible.

Actualment, el CAP de Sant Feliu dona cobertura a prop de 35.500 habitants de tota la Vall d'Aro, una xifra que encara augmenta més durant els mesos d'estiu. A més, la ciutat ja supera els 23.000 habitants i més d’un 20% de la població té més de 65 anys, fet que incrementa la necessitat d'una atenció sanitària propera, ràpida i de qualitat.

La moció proposa que la Generalitat incorpori una partida específica als pròxims pressupostos per reforçar el CAP amb nous serveis i equipaments. Entre les millores reclamades hi ha la incorporació d'un equip de radiologia digital, ecògrafs d'alta resolució, equips per a proves cardiològiques, sistemes d'analítica ràpida, equipament per al diagnòstic respiratori, cirurgia menor ambulatòria i eines de teledermatologia, entre d'altres.

El nostre regidor Toni Carrión considera que demanar que es reforci el CAP és una obligació també dels responsables polítics municipals "No té sentit obligar cada any milers de persones, moltes d'elles gent gran o amb problemes de mobilitat, a desplaçar-se fora de Sant Feliu per fer proves que es podrien realitzar aquí mateix"

Recordem que aquesta és una reivindicació compartida per molts usuaris i professionals sanitaris i defensa que Sant Feliu ha de consolidar-se com el centre sanitari de referència de la Vall d'Aro, contribuint també a descongestionar l'Hospital de Palamós.

"Quan parlem de salut no hi ha colors polítics. Parlem de persones. La salut dels ganxons no pot continuar esperant i celebrem que aquesta reivindicació hagi comptat amb el suport del ple perquè la ciutat parli amb una sola veu davant la Generalitat."

La proposta de Junts va comptar amb el vot favorable de tots els grups municipals excepte del grup MES Cat que es va abstenir.

 

Vols enviar un avís o incidència?

Si tens alguna cosa per explicar, denunciar o suggerir. Envia la teva incidència.