Actualitat política de Sant Feliu de Guíxols

Inici/ Societat/ Cinc dies després el pesquer continua enfonsat

Cinc dies després el pesquer continua enfonsat
GdC

Cinc dies després el pesquer continua enfonsat

Davant el possible dany ecològic que pot causar, els Comuns insten a Capitania Marítima a actuar amb major celeritat
Davant l’accident que va suposar l’enfonsament d’un vaixell pesquer a la Punta de Garbí, el primer de tot és destacar que ningú prengués mal. Les vuit persones enrolades van poder ser rescatades sense patir cap dany personal. A partir d’aquí, ens preguntem per què va trigar tantes hores, gairebé dotze, a aparèixer el remolcador. Potser, amb una intervenció més immediata, s’hauria evitat l’enfonsament del vaixell i tot el que això comporta de brutícia, contaminació i els posteriors treballs per a reflotar-ho. La formació dels Comuns, a través del seu grup en el Congrés, demanarà explicacions pel retard en aquesta actuació. 

Per altra banda avui, cinc dies després de l’accident, hem de lamentar que el vaixell continui enfonsat i hem pogut constatar una forta pudor de combustible a la zona. Sembla que hi ha hagut fuita del mateix, i això representa un dany ecològic greu. A més la barrera per contenir possibles fuites de combustible no està ben tancada, o al menys aquesta és la sensació que dona. Esperem que el dipòsit es pugui buidar abans que els aproximadament 2.000 litres de gasoil acabin en el mar. La pregunta que ens fem, i que hem traslladat a Capitania Marítima, és per què no s'està prioritzant l’extracció del combustible i avui, cinc dies després, el vaixell continua enfonsat i ple de combustible. Sort hem tingut que no ha fet mala mar.

Segons dades oficial, aquest estiu s’han rescatat de mitjana 20 embarcacions per setmana a les costes catalanes, principalment per avaries mecàniques o per falta de combustible, especialment en embarcacions de lloguer sense títol que, com hem reivindicat en més d’una ocasió, acostumen a ser un perill per a les praderies de posidònia. Les dades també ens indiquen que es produeixen, de mitjana, dos enfonsaments anuals. A tot això, els dubtes poden aparèixer a l’hora de saber si funciona com hauria de funcionar el pla d’emergència o rescat que se suposa hi ha d’haver davant els accidents nàutics que, vistes les dades, no són tant esporàdics com pugui semblar.

Coneixem quin és el nivell d’actuació i competències de Salvament Marítim i Capitania Marítima?. Hi ha una coordinació adient entre les dues entitats? Està ben definida? Quin paper hi juga a tot això Protecció Civil? Tenen prou informació i formació al respecte de com actuar si, com ha estat el cas, un vaixell embarranca davant les costes del municipi?  Moltes preguntes que ens requeriran una feina d’estudi per intentar donar resposta a totes elles i, arribat el cas, demanar major cobertura a qui correspongui.

Vols enviar un avís o incidència?

Si tens alguna cosa per explicar, denunciar o suggerir. Envia la teva incidència.